Rut


Kommentarer
Postat av: madde

vilka fina bilder!! tittar in från lurasblogg!! synd att vi inte bor så nära, med tanke på vårt stundande bröllop!!

2010-02-16 @ 20:29:41
URL: http://maddiznilsson.blogg.se/
Postat av: Ingela

Lika söt som en hundvalp hela tiden,Fast hon är stor nu!

2010-02-16 @ 22:04:44
Postat av: Ingela

Lika söt som en hundvalp hela tiden,Fast hon är stor nu!

2010-02-16 @ 22:04:57
Postat av: Sockenvägens Söta

Ja, du måt tro att jag är GLAD :-) Och ta åt dig av kommentarerna, för du är SKIT duktig. Ser fram emot den dagen du ska fota Svea å Fröet asg Det lär bli svettig ;-P

2010-02-17 @ 08:37:50
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Flingas mamma

fotar du i raw? du skulle kunna få Rut mkt mer "sedd" om du fick upp exponeringen och la på lite kontrast kanske och skärpa? :) tänkte på att Rut var lite mörk på vänstersida bild..men bilden är fin ändå :) bilden på bröllopsparets händer var jätte vacker, vill oxå foto bröllop, ska på ett i sommar så hoppas på få ta lite bilder då :)

2010-02-17 @ 18:02:14
URL: http://theresenorlin.blogg.se/
Postat av: Jenny

Flingas mamma: Japp jag fotar i raw. Du har helt rätt i att Rutan är fotad från "fel håll" något jag surade över när jag tittade på bilderna i efterhand. Hade jag satt henne med huvudet till "höger" där ljuset träffar hade det blivit bättre. Men det är lätt att vara efterklok. ;)



Jag har dragit upp exponeringen ganska mycket redan, men har också insett att bilden ser olika ut på min stationära skärm än på min laptop. I stationära skärmen, där jag oftast redigerar bilderna, är bakgrunden ganska ljus, tordes inte dra upp den så mycket mer eftersom bakgrunden är så himla skrynklig. haha



Kontrast och skärpa har jag tyvärr dragit upp ganska mycket också, iaf skärpan blir inte så mycket bättre. :P Tråkigt nog. Men jag hade gärna fått till det bättre. :)



Jag tror att mycket hade blivit bättre om jag hade vänt hundtoken mot ljuset faktiskt.



Tack för mycket goda synpunkter, jag slukar och tar till mig! Tror också bilden mått bra av lite skärpa och ljus på fejja.



Det är superkul att fota bröllop men så himla läskigt just då! ;)

2010-02-17 @ 21:06:51
URL: http://brantfoto.blogg.se/
Postat av: madde

hej! nej det blir inte så stort bröllopet! ett "litet" bröllop den 29/5



Vi bor utan för kristianstad!(skåne)

2010-02-18 @ 09:27:19
URL: http://maddiznilsson.blogg.se/
Postat av: Pappi

Vill bara säga att om du hade vänt på hunden och fått ljus rakt på ansiktet hade inte rynkorna framträtt så bra som de gör nu. Och rynkorna är det som gör bilden bra. Att dra upp kontrasten var smart med tanke på rynkorna.

2010-02-18 @ 17:39:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0